Ny blogg!!

Jag ska berätta allt om gårdagen + bilder. Men det får bli i nya (ofärdiga) bloggen.

http://cassandrajohanssons.webblogg.se/

http://cassandrajohanssons.webblogg.se/

http://cassandrajohanssons.webblogg.se/

http://cassandrajohanssons.webblogg.se/

http://cassandrajohanssons.webblogg.se/

Klicka på någon av länkarna för att komma dit!!


Hanging out this afternoon

Nu drar jag iväg på tjejkväll hemma hos Jenny. Med henne, Lovisa, Felicia och Elin. Kommer förmodligen bli awsome! Bjuder på passande låt och kvällens outfit.




Har inte svarta leggins utan jeans leggins, vet inte vrf de blev så mörkt.



Jag är högt över molnen

Hej! Kom hem för någon timme sen, men nu jädrar ska jag skriva om gårdagen.

Blev som sagt inget Karlstad. Det betydde att jag kunde åka till Lovisa och Hampus som jag sa att jag planerade. Så igår rullade tåget istället mot Ängelholm, runt elva. Så var framme i Ä-holm vid ett typ. Lovisa mötte upp mig och vi tog bussen vidare mot Förslöv, där Hampus bor. Medans han var borta på någon dret i sin skola så såg jag och Lovisa på film.

Sen kom han ju till slut hem då, runt tre. Inte helt oförväntat hade han med sig lite bagage. Hade sin ena kompis Valon under ena armen och sin andra vän Johannes under andra. Bildligt talat alltså, dom kom faktiskt in i hans minimala rum på egna ben,haha. Gjorde inte så mycket nödvändigt. Gick iväg till Konsum för att handla mat. Sen kom vi tillbaka och lagade mat. Eller, killarna stod för lagandet och jag å Lovisa titta på!

Därefter ägde jag Lovisa lite på tv-spel, åtminstone blev det oavgjort,haha. Drog ut sen och spelade lite basket, som jag förövrigt suger stenhårt på. Valon drog hem någon gång därefter. Så jag, Lovisa, Hampus och Johannes landade i soffan och de två töntarna spelade tv-spel. Blev en tur förbi statoil för chips och sen hem för att se på film.

Där emellan allt så hade vi ett antal kuddkrig och flumbråk. Så mina armar är fina, fyllda med blåmärken och ömmande värk. Men det ska ju vara jämnställt ( btw,hatar det ordet efter skånedagarna,haha) så killarna såg väl oss som killar. Ja. Avslutade dagen med att glo på när Hampus spelade dataspel och Lovisa nana på kudden bredvid. Lyckad kväll!!!

Lovisa. Hampus ville inte vara med på kort...


Danmark resan Foton

Som sagt, blev inte många bilder. Men tre stycken kan jag bjuda på. Den första blev jag riktigt nöjd med, den är tagen från färjan, på Helsingborg visserligen. Den andra är också från färjan. Och den tredje är nere i Danmark. Som jag sa innan så är det fullt av gamla hus. Det fanns t.o.m ett hus från 1652, men det fick jag inget kort på. Helt sjukt. Över 400år gammalt!





Danmark över dagen

Kom hem för någon timme sen. Har då alltså varit i Danmark över dagen med mamma och Morgan. Vi gav oss iväg runt nio i morse och var väl ombord på färjan runt tolv. Så stannade vi i Danmark till ungefär klockan tre. Sen tog vi färjan tillbaka till Helsingborg. Åt en bit mat på vägen hem på Hallandsåsen. Och ja, vi var't hemma vid halv sju ungefär.

Det är riktigt fint på Helsingör. Massa gamla hus och bara allmänt mysigt att gå runt där. Idag var det iof massa snö och kyla, så vädret sänkte ju hela resan. Men det är ändå roligt att komma ifrån Sverige lite. Man tänker inte så mycket på det men man är ju faktiskt i ett annat land när man är där. Mamma skrattade åt mig när jag kläckte ur mig denna kommentaren:

Jag: Mamma, alla pratar danska och skånska här!
Mamma: Hahaha! Konstigt, vi är i Danmark.
Jag: Hmm... just de!


Men det var faktiskt lite läskigt. Och jag fattar inte allt dom säger. Ehe.. Tog inte sådär as många kort idag heller eftersom det snöade en massa. Fast några stycken lyckades det ju bli. Sitter just nu och pillar med sista bilderna, på själva Danmark, så de kommer upp lite senare. Men några kommer nu.

Lite färdkost (undantag! Godisätande blir de på loven)

Mami

Morgan

Maten, onyttigt det med dessvärre.

Och lite godis från färjan med, toblerone.
Vit choklad var faktiskt helt okej.

Dag 17 – Mitt favoritminne

Oj, vad svårt. Hmm..har så många minnen så att välja ut ETT är väldigt svårt.  Men jag kan ju ta ett som är lite bättre än de andra om man säger så.

Minns när jag var i Göteborg med Alexandra och Elinda. Jag skulle egentligen träffat Alaa då. Men av någon anledning kunde han inte komma, minns inte varför. Iaf, istället ägna jag den dagen åt att vara med mina två flickor och Jens. En jätte trevlig kille de varit på konfa-läger med. Så vi gick först runt lite i Nordstan. Sen åkte vi en jädrans massa spårvagnar,haha. Till slut orkade vi inte betala så vi körde på gammal sms-biljett. Illa! Vi köpte även massa godis på någon affär med brett utbud! Och kvällen avslutades med bio, Flickan som lekte med elden.

Ja. Egentligen bara en vanlig dag. Men det var så roligt att få umgås med två jättebra vänner och på samma gång få en ny. Dock har jag och Jens inte särskilt mycket kontakt, okej inte alls, längre. Men ändå. Och just det att vi alla var så jävla glada och mådde så bra. Och framför allt uppskatta varandra saknar jag! Åhh. Nu vill jag tillbaka. Det är ett av mina favorit minnen.


Tjejer, jag älskar er fortfarande jävligt mycket!...

Pack up!

Bara att packa upp resväskan igen då, ååh! Efter 50000 signaler till syster svarar Totte äntligen på hemtelefonen. Då visar det sig att Veronika förmodligen har influensa. Så jag får väl vänta med min resa dit upp till någon helg eller kanske påsklovet? Ja, det hinns med. Tråkigt bara att jag tryckte ner massa saker i väskan för att sedan packa upp det. Men! Får väl ta min egna tumme ur röven och åka ner till Lovisa och Hampus då? Om dom fortfarande vill. Däremot ville nog mamma och Morgan hitta på något imorgon. Så får antingen bli på kvällen eller på torsdag.

Istället för att åka iväg gjorde jag en äppelpaj. Så den ska vi snart smaska på. Och vet ni vad jag gjort som var ännu bättre, medans mamma ville ha pizza åt jag nudlar. Var stolt över mig! Men nej, nu skriker min skål med äppelpaj på mig. See yaa!



Karlstad nästa?

Usch va dagen har gått fort. Sov visserligen till elva så kan vara därför. Men ändå. Ska ev till Karlstad idag. Om min kära syster kan få tummen ur röven och svara på mitt sms. Vi är ju alltid så spontana med våra resor, så om jag får reda på det 5min innan tåget går är jag inte förvånad. Men det vore roligt att för en gångs skull kunna packa i lugn och ro, utan att stressa. Ja. Om det nu blir av rullar mitt tåg iväg vid 18.05 eller något. Vi får väl se.

Puss på er alla !

En glad Cassandra

Dag 16 – Min första puss

Det var en tidig vårmorgon. Jag hade precis tagit på mig varma kläder och gått ut med mina vänner. Ca 5min innan det hade jag och en kille vid namn Gustav blivit ihop. Mina vänner, jag och han gick iväg till kanten av gården och klättrade upp på ett upp och ned-vänt hus. Där fick jag min första puss. Några minuter senare ramlade jag ner från huset och började gråta. Då gjorde han slut och sa att han inte ville vara tillsammans med någon som grät.

Detta var när jag gick på dagis, hehe! Om man inte förstod det. Så jag tog det ju inte sådär as hårt. Det är väl nu i tonåren som man mer minns känslan osv. Det betyder lite mer. Men men. Det var ju den första det skulle vara så nu blev det de.


Tv-kväll

Visst är det roligt att ha hela kvällen bokad vid tv:n? Jag älskar't. Om det är bra program så att säga. För mig ser/såg planerna ut såhär:

19.30-20.00 Halv åtta hos mig
20.00-21.00 Ullared
21.00-22.00 Inget för tillfället
22.00-23.00 Big Brother eller Magnus Betnér

Det är nog mitt största dilemma ikväll. Vill se Big Brother eftersom massa bloggare är med. Än mer vill jag se det för att det är så himla kul att se människorna göra bort sig. Men å andra sidan vill jag se Betnér med. Han har så klockrena kommentarer jämt. Får väl se vad det blir. Nu ska jag fortsätta se på Ullared och hämta min milkshake från kylskåpet. Ha en bra kväll alla!




Pretty pretty please

Jag måste bara dela med mig av låten jag spelar sönder nu. Älskar den ! Pink är nog min favorit artist. För de första kan hon sjunga allt! Alltså, rock, lugn musik, galet osv. En bred musikgenre. Sen är hon så jädra cool också. Ja. Denna låten är iaf grymt bra!!!


Underbara älskade syster

Jag glömde ju helt bort att skriva igår! Igår fyllde min underbara syster Veronika år! Hela 25år. Jisses. Liten har blivit stor. Eller större. Eller äldre,haha. Lika liten fortfarande. Och måste ju bara försvara mig nu, jag sa grattis till henne, hela tre gånger! Så glömde det inte. Men ett inlägg i hennes ära glömde jag däremot.

Jag har fått spendera 16år med denna underbara människa. Inte en enda dag ångrar jag det. Du är så otroligt jävla bäst. Du är trevlig, omtänksam, givmild, hjälpsam, tillitsfull, lojal, rolig, söt, vacker, rättvis och massa mera! Och det är helt sjukt att du redan är 25år! Att vi redan haft 16 sjukt bra år tillsammans. Du har alltid stöttat mig och stått vid min sida. Genom rätt och fel, glädje och smärta osv.

Så jag säger en dag försent , ett stort jävla grattis till dej! Som lyckats åstakomma så otroligt mycket på bara 25år. Jag är stolt över dig!!!!!







Äntligen lov

Det är måndag och första dagen på lovet. Underbart! Sov dock bara till nio, men ändå. Nana hos Alexandra inatt med. Så vi spelade lite Sims igår, och sen såg på Wallander. Nu på morgonen har vi typ bara suttit vid datan/tv:n. Phelicia dök också upp där vid nio.

Har inga planer för idag. Åkte hem tidigt för att jag varit borta typ hela helgen. Får se vad som händer i veckan. Tror vi ska till Karlstad imorgon, om vissa människor bättrar på humöret. Sen på fredag ska jag till Jenny på tjejkväll. Och har eventuellt planer på lördag med. Åh, jag älskar lov. Men idag ska jag nog bara ha en slapp dag. Låter extremt skönt, inte sant?


Lite bilder från igår.
Jag, hon, vi, jag älskar dej <3



Meloner och yoghurt. Istället för chips.

En söndag på håsten

Jag lever ! Haha. Vet att gårdagen var tom. Och skrev inte när jag kom hem i fredags (de blev för sent). Men anyway.

Har hunnit med att äta frukost och fixa mej med Alexandra. Vi väntar på att bussen ska komma så vi kan åka ner till lugnet. Måste ut med den jävla reklamen, uscha. Men sen får vi hitta på något roligare. Lyssnar på skön musik och är allmänt glada över att det är sol ute och att vi lever. Inte så vanligt ?

Vi hörs senare , promise!
Love

En vanlig dag

Ska strax hoppa in duschen. Behöver fräscha upp mig inför kvällens äventyr. Ska träffa "gamla gänget". Mina kära vänner som jag gick tillsammans med i 8-9:an. Vi har inte haft en hel tjejkväll, de vill säga när jag varit med (a) haha, sen i september eller något. Så är dags nu. Blir att riva sönder Lovisa(K)s hus. Naej kanske inte. Men ska väl ta igen förlorad tid antar jag, såklart med tacos till mat. Jag skriver kanske när jag kommit hem.

Elinda, Lovisa och Andrea för nästan exakt ett år sen...
 

RSS 2.0